miércoles, 3 de diciembre de 2014

La conducta parla



IPB



Clínica i educació

Grup d’investigació del malestar individual i social en

el camp de l’educació



La conducta parla

Exposa : Josep Monseny, psicoanalista, Director de l’IPB


És un fet quotidià a les aules que entre els problemes més difícils d'afrontar, per als ensenyants i alumnes, hi hagi el de conviure amb aquells nens el malestar dels quals es projecta cap als altres i que són etiquetats de trastorns de conducta. Són aquells nens que amb més urgència exigeixen un posicionament, però al mateix temps són amb els qui resulta més difícil saber interpretar la resposta que s'ha de donar.

Perquè fins i tot si sostenim que hi ha un dir, en aquest constant actuar sense contenir-se, també és veritat que és enormement difícil de llegir el que diu, perquè l'actuar que urgeix de la com-pulsió arrossega els altres a respondre en el seu mateix registre. A més, si volem entendre el que diu amb allò que fa, aquest dir sembla que vingui d'un idioma estrany. I, tot i així, col·locar-se com a destinatari d'aquest missatge sense text, contenir l'impuls i no revertir-lo i donar-li una oportunitat de desxifrar el “seu missatge”, continua sent l'acció que aporta més beneficis a aquests nens.

No excloem l'ajuda de certs fàrmacs, però en sinergia amb aquesta aptitud del subjecte humà de reconduir la violència cap a la interlocució.




Dijous, 11 de desembre del 2014, 21:00 h
Lloc: Aula IPB, C/Copèrnic, 13, baixos. Barcelona

Tel. 93 417 2552, www.ipb.cat , activitat oberta i gratuïta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario