IPB
Clínica i educació
Grup d’investigació del malestar individual i social en
el camp de
l’educació
La conducta parla
Exposa : Josep Monseny, psicoanalista, Director
de l’IPB
És un fet quotidià a les
aules que entre els problemes més difícils d'afrontar, per als
ensenyants i alumnes, hi hagi el de conviure amb aquells nens el
malestar dels quals es projecta cap als altres i que són etiquetats
de trastorns de conducta. Són aquells nens que amb més urgència
exigeixen un posicionament, però al mateix temps són amb els qui
resulta més difícil saber interpretar la resposta que s'ha de
donar.
Perquè fins i tot si
sostenim que hi ha un dir, en aquest constant actuar sense
contenir-se, també és veritat que és enormement difícil de llegir
el que diu, perquè l'actuar que urgeix de la com-pulsió arrossega
els altres a respondre en el seu mateix registre. A més, si volem
entendre el que diu amb allò que fa, aquest dir sembla que vingui
d'un idioma estrany. I, tot i així, col·locar-se com a destinatari
d'aquest missatge sense text, contenir l'impuls i no revertir-lo i
donar-li una oportunitat de desxifrar el “seu missatge”, continua
sent l'acció que aporta més beneficis a aquests nens.
No excloem l'ajuda de
certs fàrmacs, però en sinergia amb aquesta aptitud del subjecte
humà de reconduir la violència cap a la interlocució.
Dijous, 11 de desembre del
2014, 21:00 h
Lloc: Aula IPB, C/Copèrnic, 13,
baixos. Barcelona
Tel. 93 417 2552, www.ipb.cat , activitat oberta
i gratuïta.
No hay comentarios:
Publicar un comentario